Pamatujete ještě na úšpěšnou televizní show o hubnutí s paní doktorkou Cajthamlovou? Ta dobře věděla, proč všem, kteří touží po shubnutí, má „projet“ spíš a lednici. Právě tam se totiž mnohdy skrývají ty největší kalorické bomby!

eidam

Ovšem abyste nemuseli pořád vypleňovat ledničku, stačí se trochu zamyslet už při nákupu. Ař příště vejdete do obchodu, vyhněte se tedy všem čokoládám, majonézám, smetaně nebo uzeninám. To všechno nám totiž dokáže pěkně zničit postavu.

Zdravá štíhlá domácnost

Jestli jste se rozhodli zhubnout, pak vám zpočátku nezbude nic jiného, než že budete konat naprosto stejně jako Mudr. Cajthamlová. Takže odpadkový koš do ruky a hurá k lednici či spíži. Vyhoďte všechno, po čem se přibírá a co by vám dietu mohlo zkazit. Že je vám líto vyhodit? Pak ho někomu darujte, ale hlavně je potřeba, abyste se jej zbavili! Pak zajděte na nákup do obchodu – a nakupujte jen to, co vaší postavě neublíží. Proto je také důležité sledovat složení výrobků (etikety). A hlavně – nezapomeňte si na nákup zajít najedení. S hladovým žaludkem nikdy rozumně nenakoupíte.

Co vše je třeba zlikvidovat:

Sýry plné tuku – všechny, které mají více než 40% tuku (gouda, camembert, gorgonzola)

 

Kalorické bomby typu majonézových salátů. Na 1 krající chleba dodají už 180 kcal, až 20g tvoří tuk.

Smetanový jogurt – sice výborně chutná, ale má dvakrát více kalorií než nízkotučné jogurty.

Jogurtové nápoje – povolené jsou pouze ty s označením „light“. Ostatní mají příliš cukru.

Kečup – v kečupu nám ani tolik nechutnají rajčata, jako cukr. Pokud si tedy nekoupíte kečup se sníženým obsahem cukru – fit kečup. Ten můžete občas použít.

Uzeniny a salámy – jsou zbytečně tučné a mají zbytečně moc kalorií.

Přeslazené limonády – v jedné sklenici limonády se ukrývá cca 20g cukru.

Co do lednice/ spíže rozhodně patří:

Ovoce a zelenina – začíná jaro a taky sezóna všech těchto dobrot. Tak si dejte – denně bychom měli spořádat až 500g ovoce a zeleniny!

Ryby – lékaři vědí, proč nám doporučují jejich konzumaci alespoň jednou týdně. Nejzdravější je pstruh a losos.

Podmáslí – plné vápníku a má jen gram tuku na 100g.

Saláty – podporují trávení (rukola, italský salát nebo hlávkový)

Netučný tvaroh a jogurt – osvěží, zaženou malý hlad a mají minimum kalorií a cukrů.

Foto: Botticelli