Nejvíce peněz čeští rodiče vydají za oblečení pro své děti. Přesto největší část českých rodičů na svých dětech nešetří a kupuje jim vždy nové věci, s bazarovými se spokojí třetina z nich. Tyto závěry plynou z průzkumu internetového obchodu Proděti.cz mezi 600 rodiči s dětmi od narození do 12 let.

Více než třetina českých rodičů uvedla, že nejvíce investují do oblečení. Další třetina investuje nejvíce do jídla a 21 % vydá nejvíce peněz za dětské pleny. “Ačkoliv jsme tento rok zaznamenali například nárůst zájmu o designové hračky, které nejsou běžně v obchodech, oblečení nadále tvoří největší část našeho obratu,” potvrzuje Jan Staněk z internetového obchodu Proděti.cz.

Téměř polovina rodičů i přesto kupuje svým dětem nové věci. V bazarech nakupuje třetina a čtvrtina většinou dostává věci, jako je oblečení, od svých známých či příbuzných. Jednoznačným vítězem v tom, co za poslední rok podle rodičů nejvíce zdražilo, je jídlo. Sáhnout hlouběji do peněženky za tuto položku muselo 41 % rodičů. 22 % rodičů soudí, že nejvíce zdražily pleny. 19 % oslovených nevidí žádný výrazný posun v cenách.

Z průzkumu Proděti.cz vyplynulo, že téměř polovina rodičů investuje do svého dítěte do 5 000,- Kč měsíčně. Přesně 37 % českých maminek ale dokáže vyjít s 2 500,- Kč měsíčně na jedno dítě. Obdivuhodnou vynalézavost v úsporách vykazují některé české maminky, protože necelá polovina dokáže vyžít pouze z rodičovské dávky. Maminky, které s podporou od státu nevyjdou, spoléhají na to, že je zajistí manžel či partner, 12 % se snaží si přivydělat, zbytek získává podporu z širší rodiny nebo žije z úspor.