Na zahrádce, v parku, na louce, zkrátka na čerstvém vzduchu – zacvičte si v létě jógu venku a uvidíte, co to udělá s vaším tělem i náladou!

  1. Pomůže proti bolestem zad i stresu

Cvičení jógy pomáhá udržovat dobrý zdravotní stav, zvyšuje fyzickou kondici, pomáhá s bolestmi zad, zklidňuje nervový systém, rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů a hlavně – odbourává stres. Můžete tak na dlouho načerpat čerstvou energii. Jóga není složitá, nebo nemusí být. Je prokázáno, že lidé bez jakýchkoliv zkušeností v ní udělají pokrok doslova během první hodiny. A zvládnou ji i lidé se zdravotními problémy. Jóga není jen o provádění cviků, ale především o správném dýchání. Pomáhá posilovat hluboký stabilizační systém, který mnohdy opomíjíme.

  1. Vybaveni jste pouze vlastním tělem

Jóga je vhodná téměř pro kohokoliv a dá se cvičit kdekoliv, protože na ni nepotřebujete žádné speciální nářadí ani prostory. Cvičení na čerstvém vzduchu je skvělé. Ideální je tráva nebo i jiný stabilní a člověku příjemný povrch, třeba dřevěná terasa. Nerovnosti nevadí, důležité je, aby bylo cvičební místo na rovině pro potřebnou stabilitu. Samozřejmostí je použití podložek.  Vhodné místo je tam, kde vás nebude rušit přílišný hluk nebo pohyb lidí.

  1. Propojíte tělo i mysl

Cvičení jógy mimo tělocvičnu má jiný rámec, a to vzduch, energii slunce a přírody a propojení všeho „vnitřního“ s tím „vnějším“. Pokud stojíte na trávě či v písku, musíte více zapojovat svaly chodidel a více fixovat celý středový core břišní stěny. Musíte jít ale především více a více do klidu a pozorování zevnitř, a vše, co je zvenku, se snažte nevnímat. Je to krásný proces probíhající zvnějšku dovnitř, a o tom jóga je. Stát se jedním organismem, nebýt oddělen, ale být součástí.

Jóga je vždy o energii. Musí vám vyhovovat energie učitele, který k sobě přivede i energeticky podobnou skupinu lidí. A pak samozřejmě úroveň náročnosti jógy. Pokud toužíte po klidné meditativní lekci, nevolte dynamické směry, a obráceně.

  1. S ranní jógou je hezký celý den

Cvičení jógy je podle odborníků vždy ideální pro nastartování na začátku dne, ideálně ještě před snídaní, ale příjemná může být i na konci dne ke zklidnění a uvolnění.

Cvičení jógy venku se vždy odvíjí od prostředí a počasí. Pro jógu není nikdy dobrý vítr, chladno a déšť. Jóga je spojena s klidem a teplem, aby svaly a šlachy byly prohřáté, nikoliv napnuté a chladné, což se děje při nižších teplotách. Bohužel ani teplé oblečení nepomáhá, a často je pak lepší volit tělocvičnu.

V józe nejde o to plnit výkony, ale vnímat sebe jako individualitu s respektem a laskavostí. Být pozorný vůči okolí, ale především vůči sobě, i toto učí jóga. Jóga má nekonečně možností proměn forem od mentálního k fyzickému a obráceně. Odráží duši a tělo jako propojený celek.

 

Kde se dozvíte vše podstatné o józe?

Na kurzu Fisaf jóga basic se seznámíte s tím, co je jóga, dozvíte se spoustu zajímavostí o její filosofii, o anatomii a fyziologii lidského těla, ale také získáte základy a principy ásán a mnohé další jógové dovednosti. Kurz pořádá Škola fitness profesionálů FISAF.cz. Koná se 27. srpna až 1. září 2018 a průvodci vám tady budou zvučná lektorská jména, jako jsou Andrea Smékalová, Míša Svatošová, Kateřina Nováková, Martin Wagenknecht nebo Jan Šorf.

Více se dozvíte na www.fisaf.cz